Пациенттердің құқықтары мен міндеттері

Пациенттердің құқығы бар:
§ 1) Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен тізбеге сәйкес тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемін (ТМККК), сонымен қатар өз қаражаты есебінен ТМККК-ден асатын қосымша қызметтерді, ерікті сақтандыру жүйесін және басқа тыйым салынбаған көздерді алу;
2) медициналық көмектің кепілдендірілген көлемі аясында дәрі-дәрмектермен және медициналық мақсаттағы бұйымдармен қамтамасыз ету;
3) диагностика, емдеу және күтім процесінде лайықты емдеу, қызметкерлердің мәдени және жеке құндылықтарына құрметпен қарау;
4) қандай-да бір кемсітушілік факторлардың әсерінсіз, тек медициналық критерийлер негізінде анықталған медициналық көмек алу;
5) медициналық қызмет көрсететін тұлғалардың атауы және кәсіби мәртебесі, сондай-ақ ішкі тәртіп ережелері туралы ақпарат беру;
§ 6) инвазивті медициналық қызмет көрсету кезінде, пациенттің жазбаша негізделген келісімін толтыру. Дәрігер пациент үшін қол жетімді нысанда жоспарланған инвазивті процедураны, оның ішінде ықтимал қауіптер туралы, таңдалған процедураның артықшылықтары, емдеу мен диагноздың балама әдістері, сондай-ақ медициналық немесе диагностикалық процедуралардан бас тартудың ықтимал салдары туралы ақпаратты түсіндіргеннен кейін пациент жазбаша түрдегі келісімге қол қояды;
7) денсаулығының жай-күйі туралы толық ақпаратты, науқасқа қол жетімді түрде диагностика, болжам және емдеу шараларының жоспары туралы ақпаратты алу, сондай-ақ оның үйден кету немесе басқа медициналық ұйымға ауыстыру себептерін түсіндіру;
8) тағайындалған препарат туралы толық ақпарат алуға;
9) емдеу туралы шешімдер қабылдауға қатысу;
§ 10) сауалнаманың нәтижелерімен танысу. Медициналық қорытынды және медициналық тексерулердің көшірмесін алу (науқастың өтініші бойынша);
11) дәрігерді таңдау немесе ауыстыру;
12) қысқаша жазбаша ақпаратты, оның ішінде емдеу жоспары мен денсаулығыңызға қалай қарау керектігі туралы ұсынымдарды алу;
13) заңды өкілдердің қолдауы (рұқсат етілген бөлімдерде);
14) медициналық технологияның қазіргі деңгейі мүмкіндік беретін дәрежеде ауырсынуды басу;
15) денсаулығының жай-күйі туралы тәуелсіз пікір алу және кеңес алу;
16) медициналық-диагностикалық процедуралар кезінде білім беру процесіне, сондай-ақ үшінші тұлғалардың (курсанттардың) қатысуынан бас тартуға;
17) өз құзыреті шегінде билік органдарының, денсаулық сақтау ұйымдарының, сондай-ақ қоғамдық бірлестіктердің құқықтарын қорғау;
18) медициналық көмек (емдеу) егжей-тегжейін түсінуде тілдік кедергі болған жағдайда, аудармашыны (мүмкін болған жағдайда) қамтамасыз ету;
19) шағым беру, пациенттерді қолдау қызметі немесе шағымдар мен ұсыныстар кітабы арқылы көрсетілетін қызметтер бойынша ұсыныстар мен ескертулер беру;
20) пациенттің өтініші бойынша пациенттің өз бетінше немесе басқа көздерден ақы төлеуіне қарамастан, барлық шығындар туралы түсіндірме құжаттарының детальдарын алу. Процедураға дейін жоспарланған емдеу / диагноздың болжамды құнын алу;
21) денсаулық жағдайы туралы ақпарат берілетін адамның таңдауын анықтау;
22) егер науқас ересек адам болмаса немесе науқас денсаулығына байланысты өз құқықтарын пайдалана алмаса, онда бұл құқықтар оның заңды өкіліне беріледі;
23) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де құқықтар.
Пациенттің міндеттері:
Науқастың және оның заңды өкілінің міндеттері:
§ 1) медициналық ұйымның нормалары мен ережелерін құрметтеуге;
2) денсаулығын сақтау және нығайту бойынша шаралар қабылдау;
3) медицина қызметкерлері мен пациенттермен қарым-қатынаста құрмет пен әдептілік таныту;
4) дәрігерге аурудың диагнозын қоюға және емдеуге қажетті барлық ақпаратты (шағымдар, бұрынғы аурулар, бұрынғы ауруханаға жатқызу және емдеу, сонымен қатар аллергия және т.б.) медициналық араласуға келісім бергеннен кейін емдеуші дәрігердің барлық нұсқауларын қатаң сақтауға;
5) медициналық персоналды диагностикалау және емдеу процесінде, сондай-ақ басқаларға қауіпті аурулар немесе олар туралы күдік туындаған кезде олардың денсаулығының жай-күйіндегі өзгерістер туралы уақтылы хабардар етуге;
§ 6) пациент осы шешімдердің салдары туралы ақпарат алғаннан кейін емдеу жоспарынан бас тартуға немесе орындамағаны үшін жауап береді;
7) ішкі тәртіп ережелерін сақтауға және мүлікке қамқорлық жасауға, медициналық көмек алу кезінде медициналық персоналмен ынтымақтасуға;
8) басқа пациенттердің құқықтарын бұзатын, пациенттердің жеке, құпия ақпаратын құрметтейтін әрекеттер жасамауға;
9) темекі шегуге қарсы саясатты немесе қоғамдық қауіпсіздіктің кез келген басқа ережесін қоса алғанда, қауіпсіздік ережелерін сақтауға;
10) медициналық ұйым алдындағы қаржылық міндеттемелердің уақтылы өтелетініне көз жеткізіңіз;
11) төтенше жағдайлар кезінде төтенше жағдайлардың кезектілігін сақтау;
12) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де міндеттерді орындайды.
    Медициналық көмектен бас тарту құқығы:
1) Науқасқа немесе оның заңды өкіліне қол жетімді түрде медициналық көмек көрсетуден бас тартқан жағдайда ықтимал салдары түсіндірілуі керек.
2) ықтимал зардаптарды көрсететін медициналық көмектен бас тарту медициналық құжаттарда жазылады және пациенттің немесе оның заңды өкілінің, сондай-ақ медициналық кәсіпкердің қолы қойылады;
3) Науқас немесе оның заңды өкілі медициналық көмек көрсетуден бас тарту туралы қол қоюдан бас тартқан жағдайда, медициналық құжаттамада тиісті жазба жасалады және медициналық қызметкер қол қояды.
4) егер кәмелетке толмаған немесе заңды әрекетке қабілетсіз адамның заңды өкілдері осы адамдардың өмірін сақтап қалуға қажетті медициналық көмек көрсетуден бас тартса, медициналық ұйым олардың мүдделерін қорғау үшін қорғаншылық және қамқоршылық жөніндегі органға және (немесе) сотқа жүгінуге құқылы.

 

 

 

Accessibility